Kdo jsme
Jsme neziskovka s velkými plány do budoucna
Naše poslání charakterizuje motto:
"Radost se učit, radost žít."
KOMUNITNÍ ŠKOLA A ŠKOLKA
Jsme komunitní škola a školka, v němž jsou jeho návštěvníci podporováni k aktivitě a vlastnímu rozvoji, a to v pohodové, rodinné atmosféře.
Jsme bezpečným prostorem, ve kterém společně prožíváme radost, sdílíme zážitky a dbáme na základní hodnoty jako jsou úcta k rodině a blízkým, k prostředí a přírodě v kombinaci s touhou po poznání, dobrodružství, a to vše s kreativitou a hravostí.
Jsme místem, kam se my všichni rádi vracíme.
Naše školka a škola je určena především dětem, a to od tříletých zajíčků přes rozpustilá předškolní zajíčata až po zvídavé školní zajíčky.
CHCEME VYBUDOVAT PROSTOR, KTERÝ BUDE SLOUŽIT DALŠÍM GENERACÍM
Vize a současné plány
Chceme, aby naše nová škola:
- stála na hodnotách respektu svobody, transparentnosti a jedinečnosti
- byla dostupná více dětem a ovlivňovala další budoucí generace
- vedla k celoživotnímu vzdělávání
- nabídla programy pro dospělé zažívala úspěch a radost a to stejné chceme, aby naši žáci měli radost ze svého pokroku, úspěchu a růstu
- tvořila společenství založené na respektu, toleranci, naslouchání, důvěře, podpoře a zodpovědnosti
- učila smysluplně, chtěně i objevně
- měla učitele jako partnera směrem k žákovi
- byla inspirativním prostorem byla demokratickým, zdravým, bezpečným, pozitivním, podnětným a otevřeným místem, kam všichni rádi chodí (žáci, rodiče, učitelé, zaměstnanci)

14 let se věnujeme vzdělávání
Jak to všechno začalo?
Provoz rodinného centra byl zahájen 24. 8. 2009 a dopolední program Dětského klubu byl zahájen již v květnu. RC Zajíček vzniklo díky aktivitě několika rodičů s malými dětmi, kteří chtěli řešit nedostatečnou kapacitu v místní mateřské škole a kteří chtěli jít vlastní cestou. Ve velmi krátkém čase se ukázalo, že rozhodnutí vytvořit nové prostředí pro předškolní děti bylo správné. A dnes po deseti letech existence víme, že veškeré úsilí za to stálo. Jak děti přibývaly a rostly, vznikl první stupeň rodinné školy. Ale jdeme pořád dál. Cesta, kterou jsme se vydali, je plná výzev, a proto jsme v září 2020 otevřeli druhý stupeň základního vzdělávání. I Vy jste zváni.
Aplikujeme celostní přístup k učení a zavádíme do praxe inovace po vzoru např. skandinávského systému vzdělávání jako individuální přístup, projektová výuka, důraz na osobnostní rozvoj i na rozvoj kompetencí, prožitkové učení.
Důraz klademe na vedení žáků k samostatnosti a samostatné práci, žáci jsou podněcováni k samostatnému učení a odpovědnosti za svou práci. Učitel je v naší škole v roli průvodce, který uplatňuje partnerský, respektující přístup v komunikaci a k řešení problémů.
Důležitým pilířem je spolupráce rodiny a školy.
Eva Špačková, jedna ze zakladatelek